Translate

luni, 4 mai 2015

Heil Hitler!

Titlul nu are mare legatura cu insemnarea asta, in afara de faptul ca e un lucru interzis in tara noastra si daca nu ma insel e si pedepsit cu inchisoare, (o dovada ca inca evreii conduc tara si lumea).  De ce  e interzis? De ce nu ar fi? Nu am niciun raspuns...
 Imi place publicitatea! Imi plac reclamele! Privesc reclame zilnic. Tot felul de publicitate. La  canalul TCM e o reclama propie in care diferite persoane din media, redactori, regizori, actori povestesc o scena memorabila vazuta intr-un film si care le-a ramas intiparita cumva in minte. Chestia m-a facut si pe mine sa ma intreb ce scena memorabila am vazut. Si ciudat! Desi am vazut multe filme si multe scene care mi-au dat de gandit, pe care nu o sa le amintesc acum, cele mai memorabile scene au fost cateva scene din serialul Familia Bundy. Pe care la momentul vizionarii nu le-am inteles deloc si m-au facut sa ma intreb: ce naiba a vrut sa zica?!...  ei bine, scenele astea au fost stocate undeva si dupa ani si
 ani, l-am inteles pe filozoful de vanzator de pantofi, ratat cu chelie si fara chef de facut sex cu nevasta-sa. Prima scena care m-a pus pe ganduri a fost cand familia lui trebuia sa se intreaca cu familia vecina intr-un magazin, pentru cumparaturi de 1000 de dolari si Bundy a venit cu un cos de cumparaturi confiscat de la un cersator, motivand mandru ca cersatorii au cele mai bune carucioare si blestemand carucioarele din magazine ca nu merg niciodata in directia in care doresti. Pe atunci nu am inteles de ce nu mergeau carucioarele si cum la mine in sat nu era niciun magazin cu carucioare pe roti, nici nu aveam cum sa verific. Dar au trecut anii, si un mare evreu care are un lant de magazine in toata lumea de o suta de ani, a deschis si la noi unul. Si imi amintesc ca din prima zi in care a
m mers la cumparaturi, si am incercat sa manui caruciorul printre rafturi, am inteles ideea! Afurisitul de carucior nu mergea deloc dupa voia mea.
 Alta scena neinteleasa a fost cand vine tipul acasa, isi arunca geaca pe canapea si exclama injurand: ''La naiba! Degeaba am furat tara asta de la indieni daca nu mai am voie nici sa scuip pe jos. Am scuipat pe geamul masinii si am fost amendat!''.  Si uite, au mai trecut cativa ani, mai bine de un deceniu si am inteles-o si pe asta! Azi te opreste Politia de frontiera oriunde te vede,  te legitimeaza si te intreaba unde mergi, incotro te plimbi, de ce te plimbi...etc!
 Nu mai ai voie sa faci nimic! Nu ai voie sa saluti cu mana ridicata in fata! Nu conteaza ca e salut roman!  Poti sa ridici mana si sa rostesti: Ave Cezar!  Tot nazist vei fi. Nu mai ai voie sa mergi in padure la picnic. Nu mai ai voie sa mergi la pescuit.Nu mai ai voie la scaldat. Nu mai ai voie sa ti speli masina, sau sa mesteresti la ea. Nu mai ai voie sa-ti tragi de urechi copilul. Nu mai ai voie nimic. Doar sa ti platesti taxele si impozitele si sa nu ridici pretentii sau sa intrebi cum iti cheltuie si cum iti risipeste statul banii. Atat!  Deci! Degeaba au murit stramosii nostrii atatea mii de ani aparand-o de romani, de huni, de tatari, de unguri, de turci si ne-au lasat-o, daca nu mai avem voie sa facem nimic in ea!

Un comentariu: